Je při hubnutí vhodné nechat si sestavit jídelníček?

Při hubnutí je nejdůležitější práce s jídelníčkem. Je ale nutné si ho nechat sestavit?

Pokud si necháte sestavit jídelníček, dostanete zpracovaný materiál na určitou omezenou dobu (týden, 14 dní, měsíc), kde máte přesně stanovené co jíst a v jakém množství. To má určité výhody: nemusíte přemýšlet nad tím co vařit, co jak kombinovat, jaké potraviny nakupovat, co v kolik máte jíst a kolik toho máte jíst. Vše má své výhody, ale také nevýhody. Mezi značné nevýhody sestavení jídelníčku patří, že nad tím co jíte, vůbec nepřemýšlíte. Až uběhne doba, po kterou máte jídelníček sestavený, jste opět na začátku a znovu se Vám jídelníček nebude chtít dodržovat, protože už se Vám bude zdát jednotvárný. Také se může stát, že jsou v jídelníčku jídla nebo potraviny, které nejíte a nehodláte na tom nic měnit. Nebo množství jídla, které se v jídelníčku objevuje, je pro vás velké a vy nejste schopni toto ujíst nebo naopak je jídla málo a vy máte hlad. S ukončením dodržování jídelníčku často začíná hmotnost stoupat, protože Vám nebyla vysvětlena podstata a smysl stravovacího plánu.

Při redukci hmotnosti je práce s jídelníčkem na prvním místě. Je důležité, abyste po určitou dobu zaznamenávali, co konzumujete. Se zápisy Vám pomůže nutriční terapeutka/specialistka. Na základě správného zápisu jídelníčku Vám navrhne, kolikrát denně máte jíst, časové rozpětí pro daná jídla, vhodné potraviny. Naučí Vás, jak má vypadat charakter složení jídel a co máte zařazovat na snídaně, obědy, večeře a svačiny. Dle Vašeho záznamu jídelníčku umí nastavit gramáže potravin a pokrmů. Při kontrolních konzultací Vám předává další znalosti a zkušenosti, jak jídelníček zdokonalovat a upravovat dle Vašich potřeb. A až budete ukončovat redukční program, můžete si být jisti, že budete skladbu jídelníčku plně ovládat a shozené kilogramy se Vám jen tak nevrátí.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*